söndag 6 november 2011

Blå Pärlan

Den Blå Pärlan skapades eftersom jag hittade en gigantisk burk med pärlor av alla de slag jag hade när jag var liten, och det var bara så roligt att komma igång och använda dem! Fick använda en massa av garn jag fått ifrån släktingar också, allt förutom den vita kroppen är gjort av garn som jag har blivit presentad med. Håret var bäst, garnet är alldeles mjukt och mysigt. Ingen av bilderna blev direkt skarp, men det är okej... förhoppningsvis går det i alla fall ett se en del.

Klänningen virkades ovanpå kroppen, så den är figursydd. Skulle ha varit en 1700-talsklänning med puffärmar och allt, men planen ändrades på vägen.

Här är en bild bakifrån för att håret och huvudbonaden ska synas, och den lite större är en lite oskarp bild framifrån.

Garn: 3-4 mm för kroppen, lite mindre för klänningstyget och 5 för håret.

Virknål: 3,5 mm

Tid: säkert uppåt 6 h... -_-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar