tisdag 19 april 2011

Pokemon

Det var en period då pokemon var det absolut roligaste att virka. Den gick över tämligen fort tyvärr... men några blev det i alla fall. Den bakom skulle vara Roselia. Men tyvärr failade det så hårt att det är omöjligt att se. Från höger till vänster är det sedan Swablu, Hoppip och Shroomish. (Är lite osäker på stavningen). De var några av mina favoriter när jag var pokemonspelare. Varje gång jag körde hade jag shroomish. Alltid. Hoppip är troligen den näst värdelösaste pokemonen efter Magikarp. Spenderade sina första 10-20 levlar med att spalsha. Men jag hade den alltid ändå! Det var så synd att de tog bort den till de senare spelen. :/





Roselia. Blommorna tog lång tid, de består av ca. 7-8 små blad ihopsydda. Hon har ett par skor som går att knyta också. Mössan går inte att ta av. Den blev väl inte så porträttlik, men det spelar inte så stor roll.


Garn: 3-4mm
Virknål: 4mm
Tid: Roselia tog nog några timmar. 3-4 h kanske... de andra tog nog ungefär 1,5-2 h var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar